4 Olej syntetyczny - 5W30, 5W40, 0W30, 0W20, 5W50, 0W40, 5W20, 0W50

Olej syntetyczny - 5W30, 5W40, 0W30, 0W20, 5W50, 0W40, 5W20, 0W50

Liczba ofert: 803
  • Ceny
  • Informacje
  • Opinie
1 2 3 4 5 >
Informacja o wynikach: prezentując produkty uwzględniamy ich dopasowanie, ceny, promocje, kupony rabatowe, opłaty ponoszone przez sprzedawców oraz popularność produktów wśród użytkowników. Dokładamy starań, aby prezentować wysokiej jakości i aktualne informacje.

Często przeglądane

Podobne strony

Oleje syntetyczne - długa i bezawaryjna żywotność silnika

  • Oleje syntetyczne idealna ochrona silnika samochodowego zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach.
  • Stworzone we współpracy z producentami pojazdów zapewnią idealną pracę silnika przez długie lata.

Prawidłowa praca silnika w samochodzie opiera się przede wszystkim o olej. Dlatego tak ważne jest aby kontrolować jego odpowiednią ilość oraz stan. Okresowa wymiana pozwala zapewnić bezawaryjną pracę oraz długą żywotność silnika i jego podzespołów.

Oleje syntetyczne

Większość producentów samochodów zaleca używać do eksploatacji ich pojazdów olejów syntetycznych. Widać to doskonale w na rankingach popularności olejów silnikowych. Występują one w wielu rożnych lepkościach: 0W20, 0W30, 0W40, 5W20, 5W30, 5W40, 5W50 oraz są produkowane przez wiele firm współpracujących z koncernami samochodowymi: Castrol, Fuchs, Liqui Moly, Lotos,  MOTUL,  Mobil,  SHELL,  TOTAL, Valvoline,

Oleje syntetyczne w przeciwieństwie do mineralnych zostały wytworzone w procesie reakcji chemicznych i zapewniają zawsze stałą jakość. Są one również idealnie dopasowane do nowoczesnych i bardzo wyżyłowanych silników. 

Oleje syntetyczne bez problemu spełniają wszystkie normy producentów samochodów. Jednak w zależności od przeznaczenia mogą się nieznacznie od siebie różnić. Oleje przeznaczone do silników diesla z filtrami DPF będą posiadały jeszcze mniejszą zawartość popiołów. Różnice mogą też polegać na większym uszczelnianiu lub płukaniu silnika. W zależności od rodzaju silnika w jakim chcemy go zastosować.

Najważniejszymi cechami olejów syntetycznych są:

  • wysoka lepkość w skrajnych temperaturach
  • odporność na utlenianie
  • niska zawartość popiołu
Olej Castrol do silnika diesla
Olej syntetyczny Castrol do silnika diesla

Zadania olejów silnikowych

  • zmniejszanie tarcia
  • utrzymanie czystości smarowanych powierzchni
  • chłodzenie silnika
  • ograniczenie zużycia części ruchomych silnika
  • zabezpieczenie przed korozją

Zasady wymiany

Podczas wymiany oleju powinno się zawsze zastosować się do zaleceń producenta pojazdu. To on w specyfikacji powinien umieścić jakiego rodzaju oleju należy użyć oraz w jakich odstępach czasowych lub kilometrowych go wymieniać. Stosowanie się do tych zaleceń zapewni najlepszą ochronę silnika oraz zapobiegnie utraty gwarancji przy nowych pojazdach. Sama wymiana pomimo, że jest to dość prosta czynność serwisowa powinna być przeprowadzona przez warsztat samochodowy. Zużyty olej silnikowy należy do substancji niebezpiecznych dla środowiska, dlatego ważne jest aby nie dostał się on do gleby lub kanalizacji. Nie można go również wyrzucać do domowych koszy. 

Wymiana oleju w warsztacie samochodowym
Wymiana oleju w warsztacie samochodowym
  • Jak powstaje olej syntetyczny?

    Tak jak każdy olej tak i syntetyki posiadają bazę oraz dodatkowe produkty uszlachetniające. W przypadku olejów syntetycznych bazą są polialfaolefiny. Czyli produkty chemiczne powstające w wyniku syntezy chemicznej. Z produktu głównego muszą zostać usunięte wszystkie zanieczyszczenia oraz podczas destylacji próżniowej odparować wszelkie nadmiary innych substancji.

    Następnie do przygotowanej bazy można dodać uszlachetniacze w uzależnione od przeznaczenia danego oleju. 

  • Oleje półsyntetyczne

    Oleje półsyntetyczne to mieszanka olejów syntetycznych oraz mineralnych. Zachowują one wiele właściwości pełnych syntetyków jednak dzięki zastosowaniu mieszanki z olejem mineralnym ich cena jest znacząco niższa. Do silników lekko wyeksploatowanych ze znacznym przebiegiem gdzie konieczne są ponadnormowe dolewki oleju jest to bardzo dobre rozwiązanie. 

  • Lepkość oleju

    Lepkość oleju określana jest w jego oznaczeniu na głównej etykiecie. Określana jest ona przez wskaźnik lepkości w niskich oraz wysokich temperaturach. Symbol lepkości wg specyfikacji SAE podzielony jest na dwa wskaźniki. Pierwszy przed literą W oznacza lepkość w niskich temperaturach oraz drugi po literze W w wysokic "5W30". Niska wartość w niższych temperaturach pozwala olejowi lepiej chronić silnik w zimie. Kiedy to podczas startu na zimnym silniku od razu ułatwia rozruch i zabezpiecza. Większość producentów tworzy na tyle uniwersalne oleje aby nie trzeba było ich wymieniać z powodu zmiany sezonu.

  • Jakość oleju

    Jakość oleju najczęściej podawana jest na dole lub w tylnej części opakowania z olejem. 

    Najpopularniejszą normą jest API dzieląca oznaczenia na silniki benzynowe oraz diesle. Norma zapisywana jest w postaci dwuliterowych oznaczeń gdzie pierwsza litera charakteryzuje rodzaj paliwa a druga jakość wg alfabetu. Dla silników wysokoprężnych pierwsza litera jest zawsze C a im dalej w alfabecie znajduje się druga litera tym olej jest lepszy. Dlatego olej o oznaczeniu CG będzie gorszy jakościowo od oleju CN. Dla napędów benzynowych pierwsza litera jest zawsze S i kolejna analogicznie jak w przypadku diesli określa stopień jakości. 

    Kolejną równie powszechnym standardem jakości jest ACEA.

    Klasa określana jest parametrami od A1/B1 do A5/B5 - gdzie każdy z parametrów określa współczynnik tarcia i lepkości. Odpowiednie klasy nadaja sie również do silników z wydłużonym okresem między wymianami oleju.

    Wielu producentów oleju na etykietach podaje od razu dodatkowe oznaczenia koncernów samochodowych. Praktycznie każda marka samochodu posiada je własne.

    Etykieta jakosci
    Oznaczenia jakości na etykiecie oleju.
  • Różnice pomiędzy olejem syntetycznym a mineralnym

    Oleje mineralne powstają z rafinacji ropy naftowej. Natomiast syntetyczne oleje silnikowe (w pełni syntetyczne lub półsyntetyczne) powstały w laboratorium.

    Oleje syntetyczne są nie tylko rafinowane, ale również destylowane, oczyszczane i rozkładane na podstawowe molekuły. Następnie są przetwarzane i ulepszane za pomocą dodatków tak, aby zapewnić lepszą ochronę silnika przed zużyciem, ekstremalnymi temperaturami oraz tworzeniem się osadów. Proces ich produkcji polega nie tylko na usunięciu większej ilości zanieczyszczeń z ropy naftowej, ale również umożliwia odpowiednie dostosowanie każdej molekuły olejów do wymagań nowoczesnych silników. To dzięki zmodernizowanym molekułom zapewniają wyższy poziom ochrony i lepsze osiągi oraz umożliwiają sprawniejszą pracę silnika przez dłuższy okres.
     

Olej syntetyczny - popularne rodzaje

Najczęściej zadawane pytania

  • Co ile wymieniać olej syntetyczny?

    Każdy olej zawsze należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta. Najczęściej jest to okres jednego roku oraz dystans od 15 do 30 tyś. km. 

  • Czy można mieszać olej syntetyczny?

    Oleje syntetyczne można mieszać w ramach tych samych lub wyższych parametrów lepkości. Dlatego każdy olej syntetyczny można wymieszać z półsyntetykiem lub olejem mineralnym. Należy jednak tego unikać i najlepiej robić to z zachowaniem tych samych parametrów. Wymieszane oleje mogą stracić swoje właściwości przez co silnik nie będzie już tak skutecznie chroniony. 

  • Jaki olej do silnika z gazem?

    Do silnika z instalacją LPG należy stosować zawsze taki sam olej jaki jest uwzględniony w specyfikacji pojazdu. Natomiast okres między wymianami można skrócić o około 20-25% przejechanych kilometrów. Jest to spowodowane dużą zawartością siarki w paliwie LPG co może wpływać na szybsze zużycie oleju. 

  • Jak wybrać dobry olej?

    Zawsze podczas wyboru oleju należy kierować się do zaleceń producenta samochodu lub jednostki napędowej. 

    Najnowsze konstrukcje silnikowe są bardzo precyzyjnymi i wysilonymi jednostkami, dlatego bardzo ważne jest aby olej posiadał jakość oraz lepkość wskazaną przez producenta. 

    Jeśli chodzi o producenta to tak samo jak z wyborem części do samochodu należy wybierać produkty oryginalne lub markowe. Tylko takie zapewnią nam, że wskazane parametry będą dopasowane do specyfikacji silnika i będzie on pracował bezawaryjnie a jego żywotność się wydłuży.

  • Który olej jest gęstszy mineralny czy syntetyczny?

    Oleje mineralne w temperaturach pokojowych posiadają znacznie gęstszą strukturą. Natomiast podczas pracy na rozgrzanym silniku to oleje syntetyczne zachowują większą lepkość.

  • Co ile kilometrów wymieniać olej syntetyczny?

    Nigdy nie należy przekraczać wskazań producenta. Najczęstszymi odległościami po których powinniśmy wymienić olej są w wartości od 15 do 30 tys. km. W starszych samochodach dobrze jest ten dystans skracać.

  • Co ile wymieniać olej syntetyczny w silniku benzynowym?

    Tak samo jak w silniku Diesla należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu. Najczęściej wskazuje on wymianę po roku lub po dystansie od 15 do 30 tyś. km. W starszych samochodach dobrze jest ten dystans skracać nawet do 10 lub 15 tysięcy kilometrów.

  • Co ile wymieniać olej syntetyczny w dieslu?

    Tak samo jak w silniku benzynowym należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu. Najczęściej wskazuje on wymianę po roku lub po dystansie od 15 do 30 tyś. km. W starszych samochodach dobrze jest ten dystans skracać nawet do 10 - 15 tyś. km.

Galeria zdjęć

  • lupa o/olej syntetyczny
  • lupa castrol edge turbo diesel 4l
  • lupa mechanic repairing car lifted auto hoist_3446 268
  • lupa etykieta jakosci

Opinie klientów

5.0
Opinii: 27
Jak weryfikujemy opinie?

Częste zalety

  • wysoka jakość
  • niska cena
  • dobre smarowanie
  • dobra cena

Częste wady

  • wysoka cena

Opinie z ostatnich 12 miesięcy

Ocena 5100%

Ocena 40%

Ocena 30%

Ocena 20%

Ocena 10%


Rozwiń podsumowanie >

Dodaj opinię

Wypełnienie ankiety pomoże innym klientom w wyborze produktu oraz służy zwiększaniu jakości obsługi w Okazje.info.

1. Twoje dane

2. Ocena produktu

3. Twoja opinia o produkcie

4. Zakupiony produkt

5. Wady i zalety

Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Okazje Sp. z o.o. z siedzibą w Al. Tadeusza Kościuszki 23/25, 90-418 Łódź. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu realizacji zamówionych przez Ciebie usług. Masz prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania i usunięcia.

Prosimy o wypełnienie pól, które zostały oznaczone na czerwono.

wg trafności od najnowszych od najstarszych wg popularności
+ dodaj opinię
Arek, 11.11.2020
60
5.0
Od lat używam tylko Castrola. Wysokie parametry oraz zawsze stała jakość produktów. Nigdy nic mi się z silnikami nie działo. Wlać olej wymieniać co roku i tak w kółko. Czasem nawet przeciągnięcie lekko terminu wymiany nie miało wpływu na pracę silnika. Polecam.

Zalety: wysoka jakość, niska cena, dobre smarowanie

Kupiony produkt: CASTROL 5W30 4L. EDGE TITANIUM LL
Bartek, 28.05.2021
50
5.0
Olej zakupiony po sugestiach znajomych aby zakupić do starszego silnika trochę lepszej jakości olej. Póki co sprawdza się dobrze. Zobaczymy po jednym sezonie czy moja opinia się nie zmieni.

Zalety: wysoka jakość, dobre smarowanie

Kupiony produkt: Olej silnikowy LIQUI MOLY 1855
Total, 21.06.2021
30
5.0
Super olej. Leje do wszystkiego co ma silnik i póki co nic się nie popsuło. Bardzo uniwersalny. Ten zakupiony jako dolewka do forda mondeo mk3 już ze sporym przebiegiem. Polecam.

Zalety: wysoka jakość, niska cena, dobre smarowanie

Kupiony produkt: TOTAL 5W40 1L. QUARTZ 9000 ENERGY
Rafał, 15.06.2021
30
5.0
Świetny olej o bardzo dobry parametrach. Silnik mam wrażenie że pracuje nieco ciszej niż poprzednio. Warto dopłacić parę złotych aby otrzymać produkt markowy o wysokich parametrach lepkości. Samochód bez problemów odpalał rónież zimą dlatego przy tej wymianie również zakupiłem Motul-a. Polecam.

Zalety: wysoka jakość, dobre smarowanie

Kupiony produkt: MOTUL 5W30 1L. SPECIFIC 504 00-507 00
Mateo, 14.09.2020
30
5.0
Świeny olej silnikowy. Silnik zaczął pracować nieco ciszej i równiej. Pomimo, ze wcześniej musiałem co jakieś 1000 km. dolać obecnie nie muszę tego robić. Polecam.

Zalety: wysoka jakość, dobre smarowanie

Kupiony produkt: Olej silnikowy Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 5L
Martyna, 05.03.2022
20
5.0
Niedawno wymieniałam olej i mój mechanik zaproponował mi ten. Znam markę, jednak nigdy wcześniej nie używałam żadnego ich oleju. Myślę, że była to dobra zmiana, bo teraz samochód lepiej jeździ, nic nie warczy i nie stuka, jak miało to miejsce dotychczas. Uważam, że warto zainwestować w dobrej jakości olej niz kupować najtańsze i potem się dziwić, że coś jets nie tak. Osobiscie polecam.

Zalety: dobra cena, dobre smarowanie, wysoka jakość

Kupiony produkt: Olej silnikowy Total Quartz 9000 Future NFC 5W30 5L
Mati, 11.10.2021
20
5.0
Od lat używam tylko Castrola i nigdy nic się nie działo z silnikiem. Dlatego pozostaje przy nim. Polecam.

Zalety: dobre smarowanie, niska cena, wysoka jakość

Kupiony produkt: 5W40 CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5L
Paweł, 10.10.2021
20
5.0
Zestaw oleju i filtrów w bardzo dobrej cenie. Przesyła szybka i dobrze zabezpieczona.

Zalety: niska cena, wysoka jakość

Kupiony produkt: Olej Pennzoil 0W40 oraz oryginalny filtr MOPAR Jeep Grand Cherokee SRT 6,4 V8
Jacek, 05.09.2021
20
5.0
Bardzo dobry olej za przystępne pieniądze. Równa praca silnika i brak jakichkolwiek stuków. Oby tak dalej a pewnie przy kolejnej wymianie również go kupię.

Zalety: wysoka jakość, niska cena, dobre smarowanie

Kupiony produkt: Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 5l
Tomasz, 12.01.2021
20
5.0
Dobry olej. Niezła cena. Nawet jak trzeba czasem coś dolać. Polecam.

Zalety: wysoka jakość, niska cena, dobre smarowanie

Kupiony produkt: TOTAL 5W30 1L. QUARTZ INEO LONG LIFE
Więcej opinii
^