Każdy olej zawsze należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta. Najczęściej jest to okres jednego roku oraz dystans od 15 do 30 tyś. km.

Olej syntetyczny - 5W30, 5W40, 0W30, 0W20, 5W50, 0W40, 5W20, 0W50
Liczba ofert: 803- Ceny
- Informacje
- Opinie

Cena za litr: 5000
Code: 3374650290843
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-40
Klasyfikacja acea: A3/B4
Klasyfikacja api: SN/CF
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#10: Fiat 9.55535-N2
Specyfikacje i normy#2: VW 502 00
Specyfikacje i normy#3: VW 505 00
Specyfikacje i normy#4: Porsche A40
Specyfikacje i normy#5: GM-LL-B-025
Specyfikacje i normy#6: Renault RN0700
Specyfikacje i normy#7: Renault RN0710
Specyfikacje i normy#8: Fiat 9.55535-H2
Specyfikacje i normy#9: Fiat 9.55535-M2
Specyfikacje i normy: MB 229.5

Cena za litr: 5000
Code: 3374650293349
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea#2: C3
Klasyfikacja acea: C2
Klasyfikacja api: SN
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: GM "dexos2"
Specyfikacje i normy#3: GM-LL-A-025
Specyfikacje i normy#4: GM-LL-B-025
Specyfikacje i normy#5: Fiat 9.55535-S1
Specyfikacje i normy#6: Fiat 9.55535-S3
Specyfikacje i normy#7: BMW Longlife-04
Specyfikacje i normy: MB 229.52

Cena za litr: 5000
Code: 4008177111624
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: C3
Producer: Castrol
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: MB 229.51
Specyfikacje i normy#3: Porsche C30
Specyfikacje i normy#4: VW 504 00 / 507 00
Specyfikacje i normy: MB 229.31

Cena za litr: 5000
Code: 3374650290997
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea#2: A3/B4
Klasyfikacja acea#3: C3
Klasyfikacja acea: A3/B3
Klasyfikacja api: SM/CF
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: Porsche C30
Specyfikacje i normy#3: BMW Longlife-04
Specyfikacje i normy#4: VW 504 00 / 507 00
Specyfikacje i normy: MB 229.51

Cena za litr: 5000
Code: 3374650290911
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-40
Klasyfikacja acea: C3
Klasyfikacja api: SN/CF
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#10: Ford WSS-M2C917-A
Specyfikacje i normy#2: GM "dexos2"
Specyfikacje i normy#3: VW 502 00
Specyfikacje i normy#4: VW 505 00
Specyfikacje i normy#5: VW 505 01
Specyfikacje i normy#6: Porsche A40
Specyfikacje i normy#7: Fiat 9.55535-S2
Specyfikacje i normy#8: Renault RN0700
Specyfikacje i normy#9: Renault RN0710
Specyfikacje i normy: MB 229.51

Cena za litr: 5000
Code: 5011987251304
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: A5/B5
Producer: Shell
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: Ford WSS-M2C913-D
Specyfikacje i normy#3: Jaguar Land Rover ST JLR.03.5003
Specyfikacje i normy: Ford WSS-M2C913-C

Cena za litr: 4000
Code: 4008177118364
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: C3
Producer: Castrol
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: VW 504 00 / 507 00
Specyfikacje i normy: Porsche C30

Cena za litr: 5000
Code: 3374650264165
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: C3
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy: VW 504 00 / 507 00

Cena za litr: 5000
Code: 3374650020099
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-40
Klasyfikacja acea: C3
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: VW 505 01
Specyfikacje i normy#3: Ford WSS-M2C917-A
Specyfikacje i normy: VW 502 00

Code: 3374650290836
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-40
Klasyfikacja acea: A3/B4
Klasyfikacja api: SN/CF
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#10: Fiat 9.55535-N2
Specyfikacje i normy#2: VW 502 00
Specyfikacje i normy#3: VW 505 00
Specyfikacje i normy#4: Porsche A40
Specyfikacje i normy#5: GM-LL-B-025
Specyfikacje i normy#6: Renault RN0700
Specyfikacje i normy#7: Renault RN0710
Specyfikacje i normy#8: Fiat 9.55535-H2
Specyfikacje i normy#9: Fiat 9.55535-M2
Specyfikacje i normy: MB 229.5

Code: 4008177155192
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: C3
Producer: Castrol
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: VW 504 00 / 507 00
Specyfikacje i normy: Porsche C30

Cena za litr: 5000
Code: 3374650290850
Data produkcji oleju: 2021
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: A5/B5
Klasyfikacja api: SL
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: Renault RN0700
Specyfikacje i normy#3: Jaguar Land Rover ST JLR.03.5003
Specyfikacje i normy: Ford WSS-M2C913-D

Code: 5011987251441
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: C3
Klasyfikacja api: SN/CF
Producer: Shell
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: BMW Longlife-04
Specyfikacje i normy#3: Maserati Approved
Specyfikacje i normy: MB 229.51

Cena za litr: 5000
Code: 5011987251403
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: C3
Klasyfikacja api: SN
Producer: Shell
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy: GM "dexos2"

Code: 4008177155727
Data produkcji oleju: 2019
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea#2: A5/B5
Klasyfikacja acea: A1/B1
Klasyfikacja api: SN
Producer: Castrol
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: Ford WSS-M2C913-C
Specyfikacje i normy#3: Ford WSS-M2C913-D
Specyfikacje i normy: ILSAC GF-5

Code: 3374650293356
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea#2: C3
Klasyfikacja acea: C2
Klasyfikacja api: SN
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: GM "dexos2"
Specyfikacje i normy#3: GM-LL-A-025
Specyfikacje i normy#4: GM-LL-B-025
Specyfikacje i normy#5: Fiat 9.55535-S1
Specyfikacje i normy#6: Fiat 9.55535-S3
Specyfikacje i normy#7: BMW Longlife-04
Specyfikacje i normy: MB 229.52

Code: 3374650264172
Data produkcji oleju: 2021
Klasa lepkości sae: 5W-30
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy: VW 504 00 / 507 00

Code: 3374650290980
Data produkcji oleju: 2022
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: C3
Producer: Motul
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: Porsche C30
Specyfikacje i normy#3: BMW Longlife-04
Specyfikacje i normy#4: MB 229.51
Specyfikacje i normy: VW 504 00 / 507 00

Cena za litr: 5000
Code: 5011987860766
Data produkcji oleju: 2021
Klasa lepkości sae: 5W-30
Klasyfikacja acea: C3
Producer: Shell
Rozmiar: uniwersalny
Specyfikacje i normy#2: VW 505 01
Specyfikacje i normy: VW 502 00
Oleje syntetyczne - długa i bezawaryjna żywotność silnika
- Oleje syntetyczne idealna ochrona silnika samochodowego zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach.
- Stworzone we współpracy z producentami pojazdów zapewnią idealną pracę silnika przez długie lata.
Prawidłowa praca silnika w samochodzie opiera się przede wszystkim o olej. Dlatego tak ważne jest aby kontrolować jego odpowiednią ilość oraz stan. Okresowa wymiana pozwala zapewnić bezawaryjną pracę oraz długą żywotność silnika i jego podzespołów.
Oleje syntetyczne
Większość producentów samochodów zaleca używać do eksploatacji ich pojazdów olejów syntetycznych. Widać to doskonale w na rankingach popularności olejów silnikowych. Występują one w wielu rożnych lepkościach: 0W20, 0W30, 0W40, 5W20, 5W30, 5W40, 5W50 oraz są produkowane przez wiele firm współpracujących z koncernami samochodowymi: Castrol, Fuchs, Liqui Moly, Lotos, MOTUL, Mobil, SHELL, TOTAL, Valvoline,
Oleje syntetyczne w przeciwieństwie do mineralnych zostały wytworzone w procesie reakcji chemicznych i zapewniają zawsze stałą jakość. Są one również idealnie dopasowane do nowoczesnych i bardzo wyżyłowanych silników.
Oleje syntetyczne bez problemu spełniają wszystkie normy producentów samochodów. Jednak w zależności od przeznaczenia mogą się nieznacznie od siebie różnić. Oleje przeznaczone do silników diesla z filtrami DPF będą posiadały jeszcze mniejszą zawartość popiołów. Różnice mogą też polegać na większym uszczelnianiu lub płukaniu silnika. W zależności od rodzaju silnika w jakim chcemy go zastosować.
Najważniejszymi cechami olejów syntetycznych są:
- wysoka lepkość w skrajnych temperaturach
- odporność na utlenianie
- niska zawartość popiołu

Zadania olejów silnikowych
- zmniejszanie tarcia
- utrzymanie czystości smarowanych powierzchni
- chłodzenie silnika
- ograniczenie zużycia części ruchomych silnika
- zabezpieczenie przed korozją
Zasady wymiany
Podczas wymiany oleju powinno się zawsze zastosować się do zaleceń producenta pojazdu. To on w specyfikacji powinien umieścić jakiego rodzaju oleju należy użyć oraz w jakich odstępach czasowych lub kilometrowych go wymieniać. Stosowanie się do tych zaleceń zapewni najlepszą ochronę silnika oraz zapobiegnie utraty gwarancji przy nowych pojazdach. Sama wymiana pomimo, że jest to dość prosta czynność serwisowa powinna być przeprowadzona przez warsztat samochodowy. Zużyty olej silnikowy należy do substancji niebezpiecznych dla środowiska, dlatego ważne jest aby nie dostał się on do gleby lub kanalizacji. Nie można go również wyrzucać do domowych koszy.

-
Jak powstaje olej syntetyczny?
Tak jak każdy olej tak i syntetyki posiadają bazę oraz dodatkowe produkty uszlachetniające. W przypadku olejów syntetycznych bazą są polialfaolefiny. Czyli produkty chemiczne powstające w wyniku syntezy chemicznej. Z produktu głównego muszą zostać usunięte wszystkie zanieczyszczenia oraz podczas destylacji próżniowej odparować wszelkie nadmiary innych substancji.
Następnie do przygotowanej bazy można dodać uszlachetniacze w uzależnione od przeznaczenia danego oleju.
-
Oleje półsyntetyczne
Oleje półsyntetyczne to mieszanka olejów syntetycznych oraz mineralnych. Zachowują one wiele właściwości pełnych syntetyków jednak dzięki zastosowaniu mieszanki z olejem mineralnym ich cena jest znacząco niższa. Do silników lekko wyeksploatowanych ze znacznym przebiegiem gdzie konieczne są ponadnormowe dolewki oleju jest to bardzo dobre rozwiązanie.
-
Lepkość oleju
Lepkość oleju określana jest w jego oznaczeniu na głównej etykiecie. Określana jest ona przez wskaźnik lepkości w niskich oraz wysokich temperaturach. Symbol lepkości wg specyfikacji SAE podzielony jest na dwa wskaźniki. Pierwszy przed literą W oznacza lepkość w niskich temperaturach oraz drugi po literze W w wysokic "5W30". Niska wartość w niższych temperaturach pozwala olejowi lepiej chronić silnik w zimie. Kiedy to podczas startu na zimnym silniku od razu ułatwia rozruch i zabezpiecza. Większość producentów tworzy na tyle uniwersalne oleje aby nie trzeba było ich wymieniać z powodu zmiany sezonu.
-
Jakość oleju
Jakość oleju najczęściej podawana jest na dole lub w tylnej części opakowania z olejem.
Najpopularniejszą normą jest API dzieląca oznaczenia na silniki benzynowe oraz diesle. Norma zapisywana jest w postaci dwuliterowych oznaczeń gdzie pierwsza litera charakteryzuje rodzaj paliwa a druga jakość wg alfabetu. Dla silników wysokoprężnych pierwsza litera jest zawsze C a im dalej w alfabecie znajduje się druga litera tym olej jest lepszy. Dlatego olej o oznaczeniu CG będzie gorszy jakościowo od oleju CN. Dla napędów benzynowych pierwsza litera jest zawsze S i kolejna analogicznie jak w przypadku diesli określa stopień jakości.
Kolejną równie powszechnym standardem jakości jest ACEA.
Klasa określana jest parametrami od A1/B1 do A5/B5 - gdzie każdy z parametrów określa współczynnik tarcia i lepkości. Odpowiednie klasy nadaja sie również do silników z wydłużonym okresem między wymianami oleju.
Wielu producentów oleju na etykietach podaje od razu dodatkowe oznaczenia koncernów samochodowych. Praktycznie każda marka samochodu posiada je własne.
Oznaczenia jakości na etykiecie oleju. -
Różnice pomiędzy olejem syntetycznym a mineralnym
Oleje mineralne powstają z rafinacji ropy naftowej. Natomiast syntetyczne oleje silnikowe (w pełni syntetyczne lub półsyntetyczne) powstały w laboratorium.
Oleje syntetyczne są nie tylko rafinowane, ale również destylowane, oczyszczane i rozkładane na podstawowe molekuły. Następnie są przetwarzane i ulepszane za pomocą dodatków tak, aby zapewnić lepszą ochronę silnika przed zużyciem, ekstremalnymi temperaturami oraz tworzeniem się osadów. Proces ich produkcji polega nie tylko na usunięciu większej ilości zanieczyszczeń z ropy naftowej, ale również umożliwia odpowiednie dostosowanie każdej molekuły olejów do wymagań nowoczesnych silników. To dzięki zmodernizowanym molekułom zapewniają wyższy poziom ochrony i lepsze osiągi oraz umożliwiają sprawniejszą pracę silnika przez dłuższy okres.
Najczęściej zadawane pytania
-
Co ile wymieniać olej syntetyczny?
-
Czy można mieszać olej syntetyczny?
Oleje syntetyczne można mieszać w ramach tych samych lub wyższych parametrów lepkości. Dlatego każdy olej syntetyczny można wymieszać z półsyntetykiem lub olejem mineralnym. Należy jednak tego unikać i najlepiej robić to z zachowaniem tych samych parametrów. Wymieszane oleje mogą stracić swoje właściwości przez co silnik nie będzie już tak skutecznie chroniony.
-
Jaki olej do silnika z gazem?
Do silnika z instalacją LPG należy stosować zawsze taki sam olej jaki jest uwzględniony w specyfikacji pojazdu. Natomiast okres między wymianami można skrócić o około 20-25% przejechanych kilometrów. Jest to spowodowane dużą zawartością siarki w paliwie LPG co może wpływać na szybsze zużycie oleju.
-
Jak wybrać dobry olej?
Zawsze podczas wyboru oleju należy kierować się do zaleceń producenta samochodu lub jednostki napędowej.
Najnowsze konstrukcje silnikowe są bardzo precyzyjnymi i wysilonymi jednostkami, dlatego bardzo ważne jest aby olej posiadał jakość oraz lepkość wskazaną przez producenta.
Jeśli chodzi o producenta to tak samo jak z wyborem części do samochodu należy wybierać produkty oryginalne lub markowe. Tylko takie zapewnią nam, że wskazane parametry będą dopasowane do specyfikacji silnika i będzie on pracował bezawaryjnie a jego żywotność się wydłuży.
-
Który olej jest gęstszy mineralny czy syntetyczny?
Oleje mineralne w temperaturach pokojowych posiadają znacznie gęstszą strukturą. Natomiast podczas pracy na rozgrzanym silniku to oleje syntetyczne zachowują większą lepkość.
-
Co ile kilometrów wymieniać olej syntetyczny?
Nigdy nie należy przekraczać wskazań producenta. Najczęstszymi odległościami po których powinniśmy wymienić olej są w wartości od 15 do 30 tys. km. W starszych samochodach dobrze jest ten dystans skracać.
-
Co ile wymieniać olej syntetyczny w silniku benzynowym?
Tak samo jak w silniku Diesla należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu. Najczęściej wskazuje on wymianę po roku lub po dystansie od 15 do 30 tyś. km. W starszych samochodach dobrze jest ten dystans skracać nawet do 10 lub 15 tysięcy kilometrów.
-
Co ile wymieniać olej syntetyczny w dieslu?
Tak samo jak w silniku benzynowym należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu. Najczęściej wskazuje on wymianę po roku lub po dystansie od 15 do 30 tyś. km. W starszych samochodach dobrze jest ten dystans skracać nawet do 10 - 15 tyś. km.
Galeria zdjęć
Opinie klientów
Częste zalety
- wysoka jakość
- niska cena
- dobre smarowanie
- dobra cena
Częste wady
- wysoka cena
Opinie z ostatnich 12 miesięcy
Ocena 5100%
Ocena 40%
Ocena 30%
Ocena 20%
Ocena 10%
Zalety: wysoka jakość, niska cena, dobre smarowanie
Zalety: wysoka jakość, dobre smarowanie
Zalety: wysoka jakość, niska cena, dobre smarowanie
Zalety: wysoka jakość, dobre smarowanie
Zalety: wysoka jakość, dobre smarowanie
Zalety: dobra cena, dobre smarowanie, wysoka jakość
Zalety: dobre smarowanie, niska cena, wysoka jakość
Zalety: niska cena, wysoka jakość
Zalety: wysoka jakość, niska cena, dobre smarowanie
Zalety: wysoka jakość, niska cena, dobre smarowanie