Informacja o wynikach: prezentując produkty uwzględniamy ich dopasowanie, ceny, promocje, kupony rabatowe, opłaty ponoszone przez sprzedawców oraz popularność produktów wśród użytkowników. Dokładamy starań, aby prezentować wysokiej jakości i aktualne informacje.
Czyszczenie i polerowanie stalowych i aluminiowych części samochodowych
Zarysowania i obtarcia są nieodłączną częścią eksploatacji samochodu. Warunki atmosferyczne takie jak śnieg, deszcz i palące słońce wpływają też bardzo niekorzystnie na wygląd lakieru. Z czasem poddaje się on wpływowi tych warunków i matowieje. Sposobem na utrzymanie trwałości lakieru jest stosowanie przeróżnych rodzajów kosmetyków samochodowych jak woski. Jednak kiedy lakier posiada już rysy lub wyblaknięcia, jedynym sposobem na odzyskanie dawnego wyglądu jest jego wypolerowanie.
Polerowanie karoserii samochodu
Polerowanie polega na starciu wierzchniej warstwy lakieru za pomocą padów i past polerskich.
Czy wiesz, że: Wypolerowanie jest możliwe jedynie przy delikatnym uszkodzeniu lakieru. Jeśli będzie on uszkodzony aż do spodniej warstwy konieczne będzie odbudowanie powłoki lakierniczej przez lakierowanie całego elementu lub zrobienie miejscowej zaprawki.
Ręczne polerowanie - wymaga dużego wysiłku i wytrwałości. Czynność ta jest bardzo czasochłonna, a aby uzyskać zadowalający efekt potrzeba dużej wprawy. Na ręczne polerowanie decydujemy się zwykle przy usuwaniu niewielkich miejscowych zarysowań.
Polerowanie mechaniczne - polega na zdarciu wierzchniej warstwy przy pomocy narzędzia polerskiego. Jest zdecydowanie szybsze i efektywniejsze. Dzięki coraz lepszym narzędziom oraz rozpowszechnionym instrukcjom samodzielnego polerowania coraz częściej decydują się na ten zabieg amatorzy w dziedzinie detailingu.
Rodzaje polerek samochodowych:
Polerki samochodowe obrotowe - przeznaczone są dla osób, które już miały do czynienia z polerowaniem lakieru. Tarcza polerska obraca się wokół własnej osi, usuwając poważne zarysowania i wydobywając z lakieru pierwotny blask. Przy pracy tego typu narzędziem należy zachować szczególną ostrożność, gdyż bardzo łatwo uszkodzić lakier.
Polerka elektryczna obrotowa
Polerki samochodowe orbitalne (mimośrodowe) - są one zdecydowanie mnie inwazyjne w strukturę lakieru, nie nagrzewając go w takim stopniu jak polerki rotacyjne. Dzięki czemu praca nimi jest możliwa nie tylko przez profesjonalistów, ale również osoby z mniejszym doświadczeniem.
Polerka mimośrodowa i obrotowa akumulatorowa
Na co zwrócić uwagę przy wyborze polerki samochodowej?
Moc urządzenia - przekłada się na efektywność, z jaką urządzenie poleruje lakier. Mniejsza moc zazwyczaj wiąże się z dłuższą i bardziej wymagającą pracą. Urządzenia o większej mocy spolerują zarysowania i wypłowienia zdecydowanie szybciej. Mocniejsze polerki są zazwyczaj mniej awaryjne.
Waga - polerwoanie mechaniczne wiąże się z ciągłym utrzymywaniu polerki w rękach. Waga urządzenia odgrywa tutaj szczególne znaczenie. Prz polerowaniu dużych powierzchni lub całego samochodu wagę urządzenia odczujemy w naszym zmęczeniu.
Ilość obrotów i ich regulacja - zakres obrotów polerki ma znaczenie w przypadku etapu prac nad elementem. Duże obroty szybko zedrą wierzchnią warstwę lakieru. Niższe obroty pozwolą odpowiednio wygładzić lakier, nadając mu połysk i blask. Polerki z możliwością regulacji obrotów są zdecydowanie bardziej uniwersalne i nadają się do każdego etapu pracy przy lakierze.
Polerka z regulacją obrotów
Rodzaj zasilania:
elektryczne- to najpopularniejsze rozwiązanie wśród polerek samochodowych. Polerki posiadają dużą moc i są stosunkowo lekkie. Wadą jest uzależnienie od zasilania sieciowego.
Polerka elektryczna
akumulatorowe- bardzo praktyczne rozwiązanie w każdych warunkach. Nie martwimy się plątaniną przewodów lub kabli. Jedynym mankamentem jest potrzeba ładowania akumulatorów
pneumatyczne - przeznaczone głównie do warsztatów. Polerki pneumatyczne cechują się prędkością obrotową nawet dwa razy wyższą od szlifierek elektrycznych. Dla warsztatów wyposażonych w system pneumatyki stanowią doskonałe uzupełnienie narzędzi.
Minipolerka pneumatycznaSzlifierko polerka pneumatycznaPolewanie lamp samochodowychPolerowanie bloku silnika
Najczęściej zadawane pytania
Jak polerować lakier samochodowy?
Przed przystąpieniem do polerowania należy odpowiednio przygotować lakier a najlepiej cały samochód.
Umycie wszystkich elementów przeznaczonych do polerowania lub całego samochodu. Dzięki czemu nie przeniesiemy z zabrudzonych elementów drobinek kurzu, piasku lub błota, które na polerce mogłyby wyrządzić duże szkody.
Nakładamy pastę polerską na element, a następnie rozprowadzamy ją po całym obszarze, przy pomocy pada na wyłączonym urządzeniu. Jeżeli element jest duży, jak maska czy dach można podzielić go sobie na fragmenty. Nie pozwolimy w ten sposób na zaschnięcie pasty i pracę wykonamy dokładniej.
Uruchamiamy maszynę i prowadzimy ją od lewej do prawej strony tak, aby ślad przejazdu nachodził na wcześniejszy. Po przejściu całego elementu wracamy na miejsce początkowe i wykonujemy czynność ponownie, tym razem wykonując ruchy pionowe z góry do dołu.
Większe zarysowania należy polerować w poprzek. Praca nad nimi wzdłuż zagłębienia przyniesie gorsze rezultaty.
Upewniamy się, że praca polerka nie nagrzewa zbytnio lakieru. Jeśli tak się dzieje, należy pozwolić mu ostygnąć i przejść do kolejnego elementu.
Systematyczna i uporządkowana praca pozwoli na uzyskanie dużo lepszych efektów niż chaotyczne machanie polerką po powierzchni.
Cały proces należy powtórzyć, stosując pasty i pady o mniejszej ścierności. W ten sposób uzyskamy bardzo dobre efekty. (Jeżeli przed zmianą pada pozostała na elemencie pasta polerska, należy usunąć ja za pomocą alkoholu IPA lub odtłuszczacza. W ten sposób upewnimy się, że element jest odpowiednio przygotowany do kolejnego etapu prac.)
Polerowanie elementu samochodu
Kiedy proces polerowania zostanie zakończony, należy starannie umyć samochód, aby usunąć resztki pasy ze wszystkich zakamarków. Można do tego użyć dobrej jakości szamponu samochodowego lub specjalnych płynów usuwających pasty.
Kiedy jesteśmy zadowoleni z efektu pracy, warto zabezpieczyć lakier przy pomocy powłoki woskowej lub ceramicznej.
Jakich padów używać podczas pracy polerką samochodową?
Pady dzielimy ze względu na materiał, z jakiego są wykonane:
Pady z gąbki - są najpopularniejszymi modelami wybieranymi zarówno wśród profesjonalistów jak i amatorów. Posiadają różne stopnie ścierności, przez co powinny być dobierane odpowiednio do wykonywanego procesu polerowania. Przeznaczone są do pracy zarówno z polerkami rotacyjnymi jak i orbitalnymi.
Pady z wełny - są zdecydowanie bardziej agresywne od padów gąbkowych. Ich poziom ścierności jest zdecydowanie wyższy od padów gąbkowych, przez co praca z nimi wymaga dużej wprawy. Przeznaczone są głównie do polerek rotacyjnych jako wstępne wyrównanie i przygotowanie warstwy lakierniczej.
Pady należy dobierać odpowiednio do konkretnego zadania. Drugim podziałem padów, na jaki należy zwrócić uwagę przy ich wyborze jest stopień ściernosci.
Pady mocno ścierne - Pady przeznaczone do wyrównania największych rys w lakierze oraz odpowiednie zmatowanie całego elementu,
Pady średnie: polerujące - Wyrównują mikrorysy i polerują całą powierzchnię, nadając jej jednakową strukturę.
Pady miękkie: wykańczające- Nadają błysk lakierowi i wyciągają głębie jego koloru.
Zarówno pady gąbkowe jak i z wełny można wykorzystywać z pasami polerskimi o takim samym stopniu ścierności. Taki zabieg przyspiesza widoczne efekty pracy.
Wielkość pada, ma znaczenie w zależności od elementu przeznaczonego do polerowania. Duże płaskie elementy szybciej wypolerujemy, stosując pady o dużej średnicy. Mniejsze z dużą ilością zagięć i przetłoczeń wygodniej będzie polerować padami w mniejszych krążkach.
Jakie są rodzaje gąbek do polerowania?
Podstawowy podział gębek odbywa się ze względu na ich twardość.
Twarde (cuttingowe) - gąbki o wyjątkowo agresywnej strukturze. Matowią lakier i wyrównują wszystkie zarysowania. Zazwyczaj pracę nad polerowaniem elementu zaczyna się właśnie od takiego rodzaju gąbki.
Średnie (polishingowe) - gąbki polerujące. Nadają całej powierzchni jednakową strukturę. Wyrównują powstałe w poprzednim etapie różnice między miejscami wcześniej porysowanymi a tymi, które były w lepszym stanie.
Miękkie (finishowe) - gąbki przeznaczone do nadawania lakierowi połysku. Wygładzają wszystkie zmatowienia stworzone przez wcześniejsze etapy prac. Tego typu gąbki nadają się również doskonale do nakładania różnego rodzaju kosmetyków chroniących lakier.
Podczas korzystania z gąbek można korzystać z pas polerskich charakteryzujących się podobnymi właściwościami. Miękkie gąbki polerskie doskonale będą współpracować z pasami lekkościernymi, natomiast twarde z pastami mocno ingerującymi w lakier.
Galeria zdjęć
Opinie klientów
5.0
☆☆☆☆☆
Opinii: 10
Jak weryfikujemy opinie?
Częste zalety
dobra cena
miękki start
regulacja obrotów
funkcjonalne
wytrzymałe
łatwe w użytkowaniu
Częste wady
wysoka cena
Opinie z ostatnich 12 miesięcy
Ocena 5100%
Ocena 40%
Ocena 30%
Ocena 20%
Ocena 10%
Rozwiń podsumowanie >
wg trafnościod najnowszychod najstarszychwg popularności
+ dodaj opinię
Mich, 01.01.2010
50
5.0
☆☆☆☆☆
Profesjonalna polerka. Wytrzymała i niezawodna. Od wielu lat używam jedynie narzędzi makity głównie ze względu na ich wytrzymałość. Wymiana szczotek kosztuje 10 zł i urządzenie zaczyna ponownie działać jak nowe. A następuje to najczęściej po około 2-3 latach 5-6 godzin dziennie.
Zalety: dobra cena, funkcjonalne, łatwe w użytkowaniu, wytrzymałe
Bardzo dobra polerka z możliwością regulacji obrotów. A była to główna cecha, na która zwracałem uwagę przy wyborze. Kupiona w niezłej promocji z dodatkowymi padami.Jestem bardzo zadowolony
Zalety: dobra cena, funkcjonalne, łatwe w użytkowaniu, miękki start, regulacja obrotów
Zastanawiałem się, nad polerką z Boscha, ale jej cena mnie odstraszyła, na początek chciałem spróbować czy za niższą cenę można kupić coś sensowego, i jestem zadowolony, do mojego starego autka wystarczy, z czasem może i zainwestuje w cos lepszego, ale na teraz jestem zadowolony.
Zalety: dobra cena, łatwe w użytkowaniu, wytrzymałe
Kupiony produkt: Polerka 120W stopa 240 mm 51G726
Adam, 29.01.2022
20
5.0
☆☆☆☆☆
dbam o swój samochód w wyjątkowy sposób, dlatego polerka to jeden z tych gadżetów które musze mieć w garażu. Sama polerka jest precyzyjna i lekko chodzi. Pracuje sie na niej wygodnie i przyjemnie.
Zalety: dobra cena, funkcjonalne, łatwe w użytkowaniu
Całkiem dobry sprzęt do domowego działania lub małego warsztatu samochodowego. Przydatna regulacja obrotów duża tarcza ułatwia pracę.
Zalety: dobra cena, miękki start, regulacja obrotów
Kupiony produkt: Polerka rotacyjna samochodowa z regulacją 180mm
Sonix, 01.01.2010
20
5.0
☆☆☆☆☆
Wszystko dotarło w całości. Maszyna działa na sucho. O wytrzymałości i działaniu będzie można coś napisać dopiero po pracy pod obciążenie.
Zalety: dobra cena, funkcjonalne
Kupiony produkt: Polerka rotacyjna samochodowa z regulacją 180mm
Robert, 01.01.2010
20
5.0
☆☆☆☆☆
Świetny sprzęt. Maszyna pracuje wyśmienicie. Akumulatory wystarczają na bardzo długo. Wszystko zapakowany w super poręczną walizeczkę. Jedyna wada to cena jednak po kilku użyciach człowiek stwierdza, że było warto.
Zalety: funkcjonalne, łatwe w użytkowaniu, miękki start, wytrzymałe
Wady: wysoka cena
Kupiony produkt: Flex PE 150 18,0-EC / 5,0 SET polerka rotacyjna akumulatora, zestaw z walizką + akcesoria
Marek, 04.05.2021
10
5.0
☆☆☆☆☆
Potrzebowałem do szlifowania drewna, bo mam firmę stolarską. Lubię trzymać polerkę w samochodzie, bo nie muszę pamiętać o pakowaniu jej za każdym razem do auta. Polerka spełnia swoją funkcję, dobrze szflifuje drewno, nie pozostawia wystających drzazg. Dodatkowo możliwość regulowania szybkości ostrza sprawia, że mogę ją dostosować do potrzeb drewna.
Zalety: dobra cena, funkcjonalne, regulacja obrotów, wytrzymałe
Kupiony produkt: Polerka rotacyjna samochodowa z regulacją 180mm
Mariusz, 16.04.2021
10
5.0
☆☆☆☆☆
Porządna polerka do samochodu. Kupiłem jakiś czas temu i jestem zadowolony. Polerka nie zacina się i jest wygodna w użyciu. Poleruje nią samochód po porządnym czyszczeniu i lśni jak nówka. Moc mała, ale więcej mi nie potrzeba.
Zalety: dobra cena, funkcjonalne, łatwe w użytkowaniu, wytrzymałe
Spoko polerka do amatorskiego użytku. Dodatkowe nakładki zdecydowanie na plus. Jak na pierwsze doświadczenia nie udało mi się nic porysować. Efekt końcowy może nie jest idealny, ale jestem przekonany, że przy większym nakładzie pracy mogłoby być lepiej. Polecam
Zalety: dobra cena, funkcjonalne, łatwe w użytkowaniu