Kross Sentio 1.0 rower trekkingowy 18 cali 28 przerzutek aluminiowa rama, męski
Porównaj ceny
- Gtin: 5902262055581
- Old_price: 1399.00
- Sale_price: 1399.00
- Amortyzacja: przód
- Hamulce: V-brake
- Kod producenta: KRST1Z28X18U004372
- Kolor: czerwony
- Korba: jednorzędowa
- Liczba biegów: 6
- Marka: Kross
- Materiał ramy: aluminium
- Model: Sentio 1.0
- Pedały: platformowe
- Płeć: produkt uniseks
- Rodzaj przerzutki: zewnętrzna
- Rok produkcji: 2024
- Rozmiar koła ("): 28
- Rozmiar ramy: 18 cali
- Stan opakowania: oryginalne
- Stan: Nowy
- Stopień złożenia: wstępnie złożony, wyregulowany
- Waga produktu z opakowaniem jednostkowym: 20
- Waga: 17
- Wyposażenie dodatkowe: osłona łańcucha, oświetlenie, błotniki, stopka, bagażnik, dzwonek
- Podobne
- Informacje
- Opinie
Sprawdź parametry
- Rama z aluminium typu 6061/Aluminium Performance — dobrana pod względem lekkości i trwałości.
- Koła 28″ zapewniające komfortowe toczenie i stabilność w różnych warunkach trasowych.
- Amortyzowany widelec ze skokiem 30 mm, co zwiększa komfort jazdy na nierównej nawierzchni.
- Fabryczne wyposażenie: bagażnik, pełne błotniki oraz najczęściej oświetlenie — czynią sprzęt gotowym do użytku miejskiego/rekreacyjnego.
Konstrukcja i materiały
Model Kross Sentio 1.0 posiada ramę wykonaną z aluminium typu Aluminium Performance lub dokładnie stopu 6061, co zapewnia dobrą sztywność przy relatywnie niskiej masie. W połączeniu z widełkami amortyzowanymi z zakresem skoku 30 mm (widelec HL Corp 120E) sprzęt zapewnia komfort jazdy, nawet na nierównej nawierzchni. Koła mają rozmiar 28″, dzięki czemu rower oferuje dobre toczenie i stabilność — zarówno w terenie, jak i podczas miejskiej jazdy. Napęd oparty jest na pojedynczej korbie z zestawem 48–38–28T i kasetą lub wolnobiegiem o zakresie 14–28T, oferując 6 przełożeń w wersjach miejskich/trekkingowych. Hamulce zastosowane to standardowe V-Brake z dźwigniami aluminiowymi, co upraszcza serwisowanie i obniża koszty eksploatacji.
Zastosowanie i właściwości użytkowe
Rower Sentio 1.0 jest przeznaczony dla użytkowników szukających uniwersalnego sprzętu do codziennego użytkowania — dojazdów do pracy, rekreacyjnych wycieczek po asfalcie i lekkim terenie, jak również aktywnej jazdy weekendowej. Dzięki 28-calowym kołom i konstrukcji komfortowej, przejazdy są płynne, a dzięki amortyzowanemu widelcowi użytkownik otrzymuje pewność nawet na nieidealnych nawierzchniach. Bagażnik fabrycznie montowany oraz pełne błotniki („ready to ride”) sprawiają, że sprzęt łatwo przystosować do użytku trekkingowo-komutacyjnego — transport lekkich bagaży, sakw, itp. Rozmiar ramy 18″ (oznaczony S) odpowiada wzrostowi użytkownika w przedziale ~158–170 cm, co czyni wersję 17″/18″ atrakcyjną dla osób średniego wzrostu.
Montaż, eksploatacja i trwałość
Przed pierwszym użyciem należy sprawdzić dokręcenie wszystkich śrub mocujących kierownicę, wspornik siodła, koło przednie oraz właściwe ustawienie amortyzatora widelca. W warunkach trekkingowych warto regularnie kontrolować i czyścić układ napędowy (łańcuch, kaseta, korba), aby zapobiec przyspieszonemu zużyciu. Aluminiowa rama dzięki lakierowi proszkowemu zapewnia wyższą odporność na korozję i mechaniczne uszkodzenia — jednak nadal wskazane jest przechowywanie roweru pod dachem. Po jazdach w warunkach mokrych lub błotnistych zaleca się umycie roweru i smarowanie komponentów ruchomych. Ze względu na obecność amortyzatora o skoku 30 mm, warto również co jakiś czas zweryfikować stan tulei i uszczelek w widelcu, aby zachować komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Zalety i wady
| Zalety | Wady |
|---|---|
| ✅ Rama wykonana z aluminium 6061 („Aluminium Performance”) – lekka i trwała konstrukcja, dobra baza dla roweru miejskiego/trekkingowego. | ❌ Napęd bardzo podstawowy: tylko 6 przełożeń (kaseta 14-28T, przerzutka Shimano Tourney TZ500) – ograniczona elastyczność przy wzniesieniach lub większym obciążeniu. |
| ✅ Koła 28″ – zapewniają płynność jazdy i dobrą prędkość na asfalcie, jednocześnie ułatwiając pokonywanie nierówności. | ❌ Hamulce typu V-Brake z tyłu i z przodu – mniej skuteczne w warunkach mokrych lub trudniejszych niż hamulce tarczowe. |
| ✅ Model typowo miejski/trekkingowy z wyposażeniem: amortyzowany widelec (skok 30 mm), często możliwość montażu bagażnika, błotników i oświetlenia – dobry wybór na codzienne dojazdy i weekendowe wycieczki. |
Specyfikacja, funkcje
| Amortyzacja | Przód |
|---|---|
| Kod producenta | Krst1z28x18u004372 |
| Kolor | Czerwony |
| Korba | Jednorzędowa |
| Liczba biegów | 6 |
| Marka | Kross |
| Materiał ramy | Aluminium |
| Model | Sentio 1.0 |
| Pedały | Platformowe |
| Płeć | Produkt uniseks |
| Rodzaj przerzutki | Zewnętrzna |
| Rok produkcji | 2024 |
| Rozmiar ramy | 18 cali |
| Skok amortyzatora | 30 |
| Waga | 17 |
| Wyposażenie dodatkowe | Dzwonek |
Historia ceny
wykrestabela
| Dzień | Cena | Sklep | Zmiana |
|---|---|---|---|
| 03.03.2025 | 1439,10 zł | OlimpiaSPORT.pl | - |
| 03.04.2025 | 1439,10 zł | OlimpiaSPORT.pl | 0 zł |
| 03.05.2025 | 1439,10 zł | OlimpiaSPORT.pl | 0 zł |
| 03.06.2025 | 1439,10 zł | OlimpiaSPORT.pl | 0 zł |
| 03.07.2025 | 1439,10 zł | OlimpiaSPORT.pl | 0 zł |
| 03.08.2025 | 1221,33 zł | Empik.com | -217 zł |
| 03.09.2025 | 1221,33 zł | Empik.com | 0 zł |
| 03.10.2025 | 1285,29 zł | Empik.com | 63 zł |
| 30.10.2025 | 1899,00 zł | Empik.com | 613 zł |
Jak zmienia się cena?
- Najniższą cenę produktu w kwocie 1221,33 zł odnotowaliśmy w wrześniu 2025 r.
- Ostatnia znana nam cena wynosi 1899,00 zł na dzień 30.10.2025.
- Aktualna cena jest wyższa o 678 złotych w stosunku do najniższej ceny.
Opinie klientów
Oceń produkt i pomóż innym klientom w wyborze.

